Elektroniczne wysyłanie deklaracji - wysyłka PIT-4R

28.01.2015
Dla wszystkich Klientów, mających problem z prawidłowym podpisaniem i wysyłką formularza PIT-4R przy użyciu najnowszych wersji programów Płace i PITy pragniemy poinformować, że istnieje alternatywna metoda przesłania formularza

Problem szczególnie dotyczyc może Klientów, posiadających podpis elektroniczny zakupiony w PWPW (Sigillum). W takiej sytuacji proponujemy przesłać formularz PIT-4R za pomocą funkcjonalności E-Deklaracje, udostępnionej przez Ministerstwo Finansów.

Przekazanie PIT-4R za pomocą Uniwersalnej Bramki Dokumentów oznacza konieczność:

 

1. Przejścia na stronę Ministerstwa i pobrania formularza PIT-4R wersja 5:

http://www.finanse.mf.gov.pl/systemy-informatyczne/e-deklaracje/formularze/pit

 

2. Przejścia na poniższą stronę Ministerstwa Finansów i wykonanie opisywanych tam operacji:

http://www.finanse.mf.gov.pl/systemy-informatyczne/e-deklaracje/formularze

Chodzi o zainstalowanie odpowiedniej wtyczki oraz zainstalowanie prawidłowej wersji programu Adobe Reader.

 

3. Upewnienie się, że w aplikacji Arisco ustawiona jest następująca konfiguracja:

"Narzędzia" / "Konfiguracja programu" / "Ustawienia PITów" / "Do urzędu skarbowego wysyłane są PITy - ELEKTRONICZNIE".

 

4. Przygotowanie formularza PIT-4R w aplikacji Arisco (zapisanie i zatwierdzenie). Podczas zapisu program Arisco przedstawić powinien informację o stworzeniu pliku XML. Podana będzie również ścieżka do tego pliku - należy ją zapamiętać / zapisać, w celu odnalezienia.

 

5. Otwarcie w programie Acrobat Reader formularza pobranego w punkcie 1.

 

6. Z menu górnego wybranie opcji "Rozszerzone" / "Funkcje rozszerzone" / "Importuj dane".

 

7. Wskazanie pliku wymienionego w punkcie 4. Widoczny na ekranie formularz PIT-4R POWINIEN WYPEŁNIĆ SIĘ DANYMI. NALEŻY ZWERYFIKOWAĆ POPRAWNOŚĆ DANYCH.

 

8. Z menu górnego wybranie opcji "Rozszerzone" / "E-Deklaracje" / "Podpisz i wyślij".

 

9. Mając podłączony i prawidłowo skonfigurowany czytnik z podpisem elektronicznym, w kolejnych oknach Kreatora użytkownik podpisuje plik i wysyła AUTOMATYCZNIE NA BRAMKĘ MINISTERSTWA FINANSÓW. Warto zapisać sobie numer referencyjny - np do proponowanej postaci pliku tekstowego, na pulpit.

 

10. Wypełniony i wysłany PIT można zamknąc (podczas zamykania warto zapisać zmiany).

 

11. Kontrolowanie stanu UPO można uzyskać, wprowadzając (kopiując) numer referencyjny do poniższego dokumentu (należy go wcześniej pobrać i zapisać):

http://www.finanse.mf.gov.pl/documents/766655/1481810/UPO_v6-0.pdf

 

Jednocześnie pragniemy poinformować, że trwają intensywne prace, mające na celu ustalenie przyczyny problemów. Informacja o rozwiązaniu problemu pojawi się również na stronie Arisco.

 

 

 

Informacje o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień cookies w przeglądarce.