Pakiety
Analiza stanu gospodarki odpadami

Analiza stanu gospodarki odpadami

Pakiet: Administracja
Zgodnie z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie zostały określone obowiązki w zakresie przygotowania analizy stanu gospodarki odpadami na terenie gminy. Zakres obowiązków reguluje poniższy Art. 9tb.
 
1. Na podstawie sprawozdań złożonych przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, podmioty prowadzące punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz innych dostępnych danych wpływających na koszty systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wójt, burmistrz lub prezydent miasta sporządza analizę stanu gospodarki odpadami komunalnymi obejmującą w szczególności:
  • możliwości przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania;
  • potrzeby inwestycyjne związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi;
  • koszty poniesione w związku z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych;
  • liczbę mieszkańców;
  • liczbę właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umowy, o której mowa w art. 6 ust. 1, w imieniu których gmina powinna podjąć działania, o których mowa w art. 6 ust. 6–12;
  • ilość odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie gminy;
  • ilość zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych odbieranych z terenu gminy oraz powstających z przetwarzania odpadów komunalnych pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania.
2. Analizę stanu gospodarki odpadami komunalnymi sporządza się w terminie do dnia 30 kwietnia za poprzedni rok kalendarzowy.
3. Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi podlega publicznemu udostępnieniu na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu gminy.”
 
System GOMiG daje możliwość tworzenia analizy stanu gospodarki odpadami wg założeń ustawodawcy, wykorzystując informacje zebrane w systemie w module sprawozdawczości od przedsiębiorców oraz sprawozdań rocznych dla marszałka województwa. Dlatego też stanowi idealne narzędzie wspierające pracownika urzędu w zakresie pozyskiwania niezbędnych danych do stworzenia analizy.  

Informacje o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień cookies w przeglądarce.