GOMiG Odpady - moduł podstawowy
Pakiet:
Administracja
System GOMiG Odpady stanowi dedykowane narzędzie informatyczne dla pracowników wydziałów komunalnych lub ochrony środowiska. Ze względu na szeroką gamę swojej funkcjonalności, system został opracowany w formie modułowej, zapewniającej dostosowanie aplikacji do indywidualnych zapotrzebowań klienta końcowego. Poniżej zamieszczamy pełen opis struktury systemu z podziałem na jego poszczególne moduły.
Moduł podstawowy
Moduł stanowi centralną bazę danych tworzoną na okoliczność realizacji podstawowych obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i zawiera następujące funkcjonalności:
Tworzenie bazy punktów adresowych:
- kwalifikacja nieruchomości wg kryteriów:
- zamieszkała,
- niezamieszkała,
- mieszana
- umowy na odbiór odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych,
- objętości wywozów odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych,
- selektywna zbiórka odpadów:
o ewidencjonowanie poszczególnych wywozów odpadów posegregowanych,
o zestawienia objętości odpadów posegregowanych,
o tworzenie wydruków o objętości wywozu wszystkich nieczystości i odpadów komunalnych.
- obsługa urządzeń wodno–kanalizacyjnych i obsługa zużycia wody,
- wykaz właścicieli powiązanych z nieruchomością,
- obsługa decyzji i dokumentów.
Rejestr działalności regulowanej
- obsługa wniosków (wniosek o wpis, zmianę danych, wykreślenie),
- prowadzenie rejestru (zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz usdg),
- ewidencja i wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru,
- ewidencja decyzji administracyjnych,
- eksport rejestru do bazy CEIDG (format xml).
Sprawozdawczość
- ewidencja sprawozdań od przedsiębiorców – odpady komunalne,
- ewidencja sprawozdań od przedsiębiorców – nieczystości ciekłe,
- automatyczne wyliczenie osiągniętego poziomu recyklingu,
- import sprawozdań z modułu sprawozdawczość www,
- automatyczne generowanie sprawozdań dla Urzędu Marszałkowskiego,
- eksport sprawozdania dla Marszałka do formatu xml,
- elektroniczna wymiana danych z systemem Sprawozdawczość Województwa,
- moduł analizy zebranych sprawozdań,
- analiza uzyskiwanych poziomów odzysku,
Sektory
- definiowanie sektorów,
- automatyczne przydzielanie punktów adresowych do sektorów,
- generowanie raportów i zestawień statystycznych (np. na potrzeby specyfikacji przetargowej SIWZ).
Inwentaryzacja Gminy
- Weryfikacja punktów adresowych,
- Weryfikacja podpisanych umów,
- Weryfikacja urządzeń wodno-kanalizacyjnych,
- Weryfikacja właścicieli punktów adresowych.
Analiza i prognozowanie przychodów gminy
- Moduł prognozowanych przychodów gminy wyliczanych na podstawie danych z bazy systemu GOMiG lub na podstawie zadeklarowanych przez użytkownika danych wejściowych,
- Symulacja wyboru najbardziej optymalnej metody opłaty za odbiór odpadów komunalnych.
Zestawienia oraz generatory wydruków
System GOMiG Odpady posiada wbudowane narzędzia do generowania i tworzenia zestawień wg poniższych kryteriów:
- zestawienia dotyczące obsługi umów na odbiór odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych,
- zestawienia dotyczące urządzeń wodno-kanalizacyjnych,
- zestawienia bieżących wywozów odpadów komualnych oraz nieczystości ciekłych,
- zestawienie bieżących wywozów wg kodów selektywnej zbiórki odpadów.
Dodatkowo do dyspozycji użytkowników został zaimplementowany generator wydruków umożliwiający tworzenie własnych zestawień wg dowolnych parametrów.
Zasilenie bazy danych – importy dedykowane
- TERYT – import słowników miejscowości i ulic z bazy GUS,
- importy punktów adresowych i właścicieli z systemów ewidencji podatkowej (format XML):
- format XML „Podatki GUS”,
- format XML „System EP”,
- importy dedykowane z plików DBF zgodnie ze specyfikacją ARISCO (z ewidencji ludności, ewidencji gruntów, zakładu wodociągów i kanalizacji itp.),
- importy umów i objętości wywozów od przedsiębiorców w formacie CSV, zgodnie ze specyfikacją ARISCO.