08.03.2017

Szanowni Państwo.

Ze względu na zbliżający się kolejny termin generowania plików JPK z systemów ARISCO, przygotowaliśmy skrócona instrukcję opisującą najważniejsze zasady w zakresie prawidłowego wykonania powyższej procedury.

W przypadku dodatkowych pytań lub niejasności w zakresie przedstawionego schematu prosimy o kontakt z działem Pomocy Technicznej z wykorzystaniem kanału dostępnego w naszych aplikacjach w menu "Pomoc", opcja "Wyślij zgłoszenie do pomocy technicznej".

 


06.03.2017

Szanowni Państwo,

Dostępna jest już najnowsza wersja systemu GOMiG 5.6.0.804 zawierająca zaktualizowane wzory sprawozdań (w oparciu o Dz. U. 2016 poz. 934):

  • półroczne od przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości (w tym sprawozdania tzw. "zerowe"),
  • kwartalne dotyczące nieczystości ciekłych,
  • roczne dotyczące punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,
  • roczne sprawozdanie wójta, burmistrza, prezydenta miasta do urzędu marszałkowskiego.

 

Sprawozdanie roczne do urzędu marszałkowskiego może być generowane w sposób automatyczny (w oparciu o pozostałe zatwierdzone sprawozdania), może też zostać wydrukowane i zapisane w wersji elektronicznej.

Należy pamiętać, że zmiana wzorów obejmuje też m.in. dokładność wprowadzanych danych (ilość miejsc po przecinku) - użytkownik powinien zweryfikować konfigurację, jaką ma w programie.

Prosimy o przesyłanie drogą elektroniczną zapotrzebowania na aktualizację za pośrednictwem opcji "Wyślij prośbę o aktualizację".


20.02.2017

Szanowni Państwo,

Na okoliczność generowania plików JPK w systemie FK zostały wprowadzone poniższe zmiany:

  1. zaimplementowano nową strukturę pliku xml (ver 2),
  2. w konfiguracji dodano możliwość ustawienia tekstu, który będzie wstawiany do JPK_VAT(2), w przypadku, gdy kontrahent przypisany do dokumentu nie ma podanego NIP. 

20.02.2017

    W dobie wszechobecnego problemu z zanieczyszczeniem powietrza, samorządy stają przed dużym wyzwaniem ograniczenia ilości wytwarzanych przez mieszkańców substancji trujących. Zła jakość powietrza wynika w dużej mierze ze spalanego niskiej jakości opału oraz z korzystania z infrastruktury pieców węglowych, nie spełniających najlepszych norm emisyjnych.

 

    Zgodnie z projektem rozporządzenia przygotowywanym przez resort rozwoju, z początkiem 2018 r. na polskim rynku będą sprzedawane oraz dopuszczone do montażu wyłącznie kotły o najlepszych standardach emisyjnych. Proponowane zmiany zmierzają do rozpoczęcia długotrwałego procesu wymiany instalacji grzewczych w zakresie gospodarstw domowych, korzystających z własnej infrastruktury cieplnej.
    

    Ze względu na duże koszty związane z wymianą przez mieszkańców pieców węglowych, samorządy zaczęły realizować własne projekty dofinansowania zakupu nowych urządzeń. Zakres dopłat oraz warunki ich przyznania są jasno określane na poziomie danej gminy. Ilość składanych wniosków stanowi duże wyzwanie w zakresie ich weryfikacji oraz przeprowadzenia w sposób prawidłowy procedury wypłaty przyznanej kwoty dofinansowania.
    

    Firma ARISCO bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w zakresie dostarczania oprogramowania do zarządzania gospodarką odpadami, przygotowała dedykowany moduł obsługi dofinansowania zakupu przez mieszkańców urządzeń grzewczych w ramach uchwały danej gminy. Zadaniem modułu jest ewidencja składanych wniosków, obsługa wymagalności dokumentów oraz końcowa kontrola realizacji inwestycji w ramach otrzymanego dofinansowania.
 
Funkcjonalność modułu oparta jest na trzech podstawowych opcjach:

  1. rejestr wniosków - rejestrowanie wniosków odbywa się na podstawie składanych w urzędzie dokumentów o dofinansowanie przez mieszkańców danej gminy. Podstawowa weryfikacja wniosków następuje na etapie ich rejestracji,
  2. obsługa wniosku - w ramach opcji możliwa będzie współpraca z modułem ADOK w zakresie prowadzenia archiwum dokumentacji gromadzonej w ramach danego wniosku w formie elektronicznej. W ramach obsługi możliwa jest pełna weryfikacja wszystkich dokumentów niezbędnych do przyznania dofinansowania,
  3. kontrola inwestycji w ramach podpisanej umowy o dofinansowanie - w ramach opcji możliwe będzie prowadzenia pełnej historii kontroli wszystkich zrealizowanych przez mieszkańców projektów dofinansowanych przez gminę. System umożliwi docelowo prowadzenia pełnej weryfikacji zgodności realizowanych przez mieszkańców procedur wymiany urządzeń grzewczych w ramach otrzymanej dotacji.

Uniwersalność prowadzonego Rejestru w zakresie:

  • Zastosowania modułów słownikowych - prowadzenie dowolnego rejestru dofinansowania będącego w gestii danej gminy.
  • Możliwości określenia przez operatora systemu wartości procentowej i kwotowej dofinansowania dla wybranego typu urządzenia.
  • Automatyzacji wartości przyznanego dofinansowania na poziomie wniosku.
  • Automatyzacji ilości przyznanych dotacji w ramach danego gospodarstwa domowego.
  • Implementacji edytora wzorców umów oraz pism związanych z dofinansowaniem.
  • Szybkiego wyszukiwania wniosków o dofinansowanie wraz z weryfikacją statusu realizacji.
  • Tworzenia dedykowanych sprawozdań w zakresie przyznanych wniosków.
  • Możliwości implementacji bazy wniosków z pliku csv dla celów zbudowania bazy początkowej.


Informacje o plikach cookies

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień cookies w przeglądarce.